APELDOORN – En opeens ging het bij de persconferentie aan het eind van de NAVO-top in Den Haag over de Haagse stadsbomen. Donald Trump vond ze geweldig, en geheel in de lijn van zoals hij zich wel vaker laat horen vervolgde hij zijn lofzang met de opmerking dat hij ze wel mee naar huis wilde nemen. Het laat maar weer eens zien dat bomen een steeds belangrijker plek innemen in het straatbeeld van onze steden. Laat het een positieve prikkel zijn voor stadsplanologen en andere ontwikkelaars om oog te houden voor groen en bomen in ons druk bebouwde land. (foto: djedj)










