16.9 C
Apeldoorn
vrijdag 29 september 2023

Úw nieuwsplatform voor de houtindustrie met 120.000 exemplaren en 25.000 online bezoekers.

Centrum Hout start campagne ‘Hout. Natuurlijk van nu’

BUSSUM – De bewustwording van de unieke eigenschappen van hout in de bouw groeit, toch blijven er hardnekkige vooroordelen over hout bestaan. Daarom start Centrum Hout vanaf oktober met de campagne ‘Hout. Natuurlijk van nu’. De campagne is gericht op het veroveren van de voorkeurspositie van hout en houtproducten en de realisatie van marktgroei in de relevante sectoren.

Nog altijd bestaan er hardnekkige vooroordelen over hout en kampt hout onterecht met een imagoprobleem. Deze minpunten zijn vooral gebaseerd op perceptie en dankzij innovatiekracht al lang opgelost. Zo is 85 procent van het hout in Nederland afkomstig uit duurzaam bosbeheer, dus uit bos dat behouden blijft en weer CO2 vastlegt. En door technologische oplossingen zijn zaken als brandwerendheid en onderhoud geen beperkingen meer maar voordelen. “Een natuurlijker en milieuvriendelijker bouwmateriaal dan hout bestaat niet. ‘Van Nu’ geeft aan dat we juist in tijden van klimaatdiscussies, CO2-afspraken, veranderende politieke, maatschappelijke en economische wensen het materiaal voor vandaag én de toekomst zijn”, aldus Paul van den Heuvel, directeur Centrum Hout.
De campagne is een pleidooi aan alle doelgroepen om te investeren in hout en houtenproducten in onze leefomgeving. De campagne gaat medio oktober 2019 van start en via verschillende media uitgerold worden.

Visie en missie

Vanaf 1 januari 2018 hebben de brancheverenigingen het NBvT en de VVNH de federatieve vereniging Centrum Hout opgericht. Centrum Hout bundelt projectmatig en structureel hun krachten en is hét aanspreekpunt voor hout en houtproducten in Nederland. Zij fungeert als kennisbank, vraagbaak en communicatiespil én stimuleert het gebruik van hout.

- Advertisement -

Laatste nieuws

X