SINT-NIKLAAS – De smartphone is al lang niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Dat heeft Van Hoecke goed begrepen. De Belgische distributeur in meubelbeslag bracht dan ook een handige app op de markt die klanten helpt om in korte tijd bestellingen te plaatsen. Die innovatieve manier van dienstverlening werd onlangs door FeWeb bekroond met de mooie titel ‘Application of the Year’.
Zo is de smartphone hét bestelmiddel bij uitstek. Eenvoudig herbestellen van stockproducten of voorgemonteerde lades door de barcode te scannen, het melden van schadegevallen, … De klant hoeft er enkel maar de smartphone voor boven te halen. Door eenvoudigweg de Blum barcode of QR-code van de lade te scannen, worden de producten automatisch toegevoegd aan de online winkelkar.
Samen met het digitale agentschap Intracto werd de Progressive Web App ontwikkeld. Die maakt gebruik van een mobiele browser, het is dus niet nodig om hem te downloaden in de App/play store. Het grote voordeel daarbij is dat je steeds aan de slag kan met de laatste versie van de app zonder daarvoor de updates in de gaten te moeten houden. De nieuwe app is een extra mogelijkheid voor de klanten om op een laagdrempelige manier hun bestelling te kunnen plaatsen. Bovendien laat het Van Hoecke toe om zijn digital order intake te verhogen. Dat geeft de klantendienst dan weer meer tijd om service op maat te kunnen bieden aan hun klanten.
Begin december ontvingen Intracto en Van Hoecke van FeWeb (de federatie voor Webbedrijven) de ‘Application of the year’ award. De FeWeb Excellence Awards gelden als de referentie voor digitale expertise op het vlak van webbuilding, e-commerce en digitale Marketing. Een mooie bekroning van een fijne samenwerking en hét bewijs dat inzetten op digitale services ook voor B2B bedrijven de toekomst is!
Om te starten surf je gewoon met je mobiele telefoon naar https://app.vanhoecke.be.